Wygłuszenie do Mercedesa Sprintera z napędem 4x4.
Zakres prac obejmuje:
- Etap 1 - wygłuszenie pojazdu matą alubutylową
- Etap 2 - wygłuszenie pianką kauczukową
- Etap 3 - ocieplenie pianką kauczukową z matą aluminiową
Etap 1.
W pierwszym etapie prezentujemy materiał dotyczący wygłuszenia pojazdu z użyciem maty firmy Bitmat.pl. Sporym zaskoczeniem dla nas i klienta przy rozbieraniu wnętrza okazała się drewniana konstrukcja, która znajdowała się w środku pod plastikami. Konstrukcja w prezentowanej formie pozostanie ponieważ do niej mocowane są plastikowe elementy wnętrza. Ponadto samochód posiadał we wnękach styrodur klejony na sylikon. Doszło nam ponadplanowo sporo pracy i czyszczenia. Do tego etapu pracy rozebraliśmy całe wnętrze bez przedniego kokpitu zgodnie z ustaleniami z klientem.
Etap 2.
Dodatkowa warstwa wygłuszającą ocieplającą wnętrze pojazdu. Zastosowana pianka kauczukowa ma grubość 32mm i jest z palety produktów firmy Bitmat.pl. Pokryte nią zostały wszystkie ściany i dach pojazdu.
Etap 3.
Ocieplenie pianką kauczukową z matą aluminiową w Mercedesie Sprinterze. Ostatni 3 etap zamykający prace wyklejania warstw izolacji.
Po każdym etapie pracy samochód stawał się coraz cichszy. Nie słychać charakterystycznego dźwięku blachy przy zamykaniu drzwi przesuwnych. Obecnie dźwięk jest "tępy" i w ogóle nie zwracamy na niego uwagi. Wnętrze "trzyma" temperaturę znacznie dłużej co znacząco wpłynie na ogrzewanie pojazdu. Przełoży się to m.in.: na oszczędność energii, zużycie paliwa przez ogrzewanie postojowe. Jest ciszej. Nas nie słychać i dźwięki z zewnętrz nam nie przeszkadzają, a to ważne jeśli lubimy spać w ciszy.
Ciekawostka:
Samochód był wcześniej ocieplony (za wielką wodą) styrodurem klejonym na sylikon w Różową Panterę!